مراقبت و درمان بیماری های کبد،کلیه و معده

آشنایی و مراقبت از همه بیماری های کبد،کلیه و معده در این وبلاگ خواهد بود.

مراقبت و درمان بیماری های کبد،کلیه و معده

آشنایی و مراقبت از همه بیماری های کبد،کلیه و معده در این وبلاگ خواهد بود.

  • ۰
  • ۰

دو داروی جدید برای درمان سرطان کلیه

کارشناسان کنگره سرطان اروپا معتقدند شناسایی دو روش درمانی جدید برای سرطان پیشرفته کلیه می‌تواند روند درمان این بیماری را متحول کند.

به گفته کارشناسان، دو داروی جدید می‌توانند شیوه موثری برای درمان نوع پیشرفته سرطان کلیه که به سختی درمان می‌شود و نیز کمکی برای افزایش طول عمر مبتلایان به آن باشند.یکی از این داروها، به اصطلاح ترمزهای سیستم ایمنی را برداشته و داروی دیگر سیگنال‌های رشد را در تومور سرطانی متوقف می‌کند. سرطان کلیه هشتمین سرطان شایع در انگلیس است که با گسترش تومور به بخش‌های دیگر بدن از هر 10 نفر تنها یک مورد پنج سال پس از تشخیص بیماری زنده می‌ماند.

در اولین آزمایش از داروی ایمنی درمانی «نیوولوماب» استفاده شد. این دارو مانع از آن شد که سرطان‌، سیستم ایمنی را متوقف سازد و در درمان سرطان‌های پوست و ریه موثر بوده است. در این آزمایش که روی 821 بیمار انجام گرفت، مشاهده شد که میانگین افزایش طول عمر بیماران از حدود 19 ماه در روش استاندارد به 25 ماه در این روش بیشتر شده است.در آزمایش دوم داروی «کابوزانتینیب» روی 658 بیمار مورد بررسی قرار گرفت که با دو برابر کردن طول عمر مبتلایان، این مدت را از حدود سه ماه به هفت ماه افزایش داد. در حقیقت بیمارانی که داروی کابوزانتینیب دریافت می‌کنند نسبت به روش استاندارد طول عمر بیشتری خواهند داشت.

به گزارش شبکه خبری بی بی سی، دکتر «آلان وورسلی» از مرکز تحقیقات سرطان انگلیس گفت: سرطان پیشرفته کلیه سخت درمان می‌شود که نتایج به دست آمده از آزمایش روی این دو دارو نشان می‌دهد داروهای فوق موثرتر بوده و با عوارض جانبی کمتری همراه هستند.

دکتر عبدا… فضل علیزاده با اشاره به اینکه بیشتر تومورهای کلیه در مراحل پیشرفته تشخیص داده می شوند، خاطر نشان ساخت: در چنین مواردی درمان های رایج چندان مثمر ثمر نیست، ولی در چند سال اخیر و با گشوده شدن افق های جدید در درمان این بیماری، امید بیشتر در بیماران مبتلا به سرطان کلیه برای افزایش کیفیت زندگی ایجاد شده است.

 سرطان کلیه در مردان شایع تر از زنان بوده و هنوز دلیل مشخصی برای ابتلا به آن شناسایی نشده است. وی از کاربرد قرص های مسکن “فناستین” که در سابق کاربرد بیشتری داشت به عنوان یکی از عوامل زمینه ساز ابتلا به سرطان کلیه نام برد. رییس کنگره سرطان های کلیه گفت: سرطان کلیه با علایم خاص همچون درد و احساس توده در پهلو و در برخی مواقع به صورت مشاهده خون در ادرار بروز می یابد و ضروری است افراد به محض مشاهده این علایم حتما به پزشک مراجعه کنند. سمینار یک روزه سرطان کلیه از سوی انجمن سرطان ایران و با حمایت شرکت دارویی فایزر 31 تیر ماه امسال در هتل پارسیان اوین برگزار می شود. دکتر فضل علی زاده یادآور شد: بررسی گستردگی و شیوع سرطان‌های کلیه در کشور، نحوه برخورد با بیماران مبتلا به سرطان کلیه و آخرین دستاوردهای علمی در تشخیص، جراحی،‌ رادیوتراپی و درمان‌های دارویی (شیمی درمانی، ایمونوتراپی و …) در این سمینار مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

  • ۹۸/۰۳/۲۱
  • احسان کاظمی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی