مراقبت و درمان بیماری های کبد،کلیه و معده

آشنایی و مراقبت از همه بیماری های کبد،کلیه و معده در این وبلاگ خواهد بود.

مراقبت و درمان بیماری های کبد،کلیه و معده

آشنایی و مراقبت از همه بیماری های کبد،کلیه و معده در این وبلاگ خواهد بود.

  • ۰
  • ۰

عفونت  کلیه یکی از بیماری های رایج دستگاه ادراری است که در بیش تر بزرگسالان و کودکان به وجود می آید.  بیماری عفونت کلیه به نوعی از عفونت دستگاه ادراری گفته می‌شود که به طور معمول از مثانه یا میزراه شروع و بعدها به کلیه‌ها منتقل می‌شود. این نوع عفونت را بایستی جدی گرفت و برای درمان آن اقدام کرد، چرا که عفونت موجب آسیب رسیدن به کلیه می‌شود و با انتقال دادن باکتری توسط گردش خون باعث بروز عفونت های کشنده در بدن می‌شود. 

 اغلب با استفاده از آنتی بیوتیک ها عفونت کلیه درمان می‌شود اما برای آگاهی از این بیماری بایستی علائم آن را شناخت و سپس اقدام به درمان کرد، در ادامه با ما همراه شوید و "علائم عفونت کلیه" را بشناسید.

رایج ترین علائم عفونت کلیه

به طور کلی می توان علائم و نشانه های زیر را  برای عفونت کلیه نام برد که عبارتند از؛

دردهای شکمی

تکرر ادراری

تب و لرز

دردهای پهلو

دردهای پشت

دردهای کشاله ران

نیاز سریع به دفع ادرار

احساس سوزش به هنگام دفع ادرار

داشتن حالت تهوع و استفراغ

چرک و خون در ادرار

داشتن ادرارهای بد بو و کدر

چگونه به عفونت کلیه دچار می‌شویم؟

 عفونت کلیه از طریق باکتری‌های موجود در مثانه و هم چنین عفونت‌های دستگاه ادراری پایینی مثل عفونت مثانه  به وجود می‌آیند. چنان چه این باکتری‌ها بقا داشته باشند،  احتمال ورود آنها به بخش‌هایی بالایی مانند کلیه وجود دارد و همین قضیه موجب عفونت کلیوی می‌شود. در دنیای علم پزشکی بیماری عفونت کلیه با نام پیلونفریت شناخته شده است. لازم به ذکر است که چنین بیماری ای بسیار خطرناک است و بایستی مورد درمان قرار بگیرد.

خانم‌ها در معرض ابتلا به عفونت کلیه

امروزه بیماری عفونت کلیه در سرتاسر جهان بسیار رایج و جزو شایع‌ترین بیماری های اورولوژی به شمار می‌رود.  در خانم ها مبتلا شدن به عفونت کلیوی علل مختلفی دارد که باید مورد توجه قرار گیرند. در  بسیاری از خانم های مبتلا به عفونت کلیه این نتایج حاصل شده است که  عدم دقت و توجه به علائم عفونت مثانه و یا  بهره گیری از درمان‌های خانگی مثل نوشیدن آب بیش تر  موجب آن شده است.مصرف برخی مکمل‌ها  و یا نوشیدن آب زغال اخته شاید موجب تسکین درد شوند ولی موجب مرگ باکتری‌های عفونی در بدن نمی‌شوند. توجه داشته باشید که آب زغال اخته  برای درمان عفونت دستگاه ادراری اثری ندارد. تنها سود و اثر این نوع آب در جلوگیری از اسیدی شدن ادرار است. پس یکی از مهمترین علائم عفونت کلیه ها عفونت های مثانه ای است که باید و حتما مورد درمان قرار گیرند.

تفاوت علائم عفونت کلیه و عفونت های مثانه ای

به طور کلی و از لحاظ علمی عفونت کلیه مرتبط با عفونت های دستگاه ادراری است، ولی نا گفته نماند که در علائم عفونت کلیه و مثانه  تفاوت هایی نیز  وجود دارند.

 اصلی ترین تفاوت ها در علائم عفونت کلیه و عفونت مثانه ای

در عفونت مثانه  بیمار دچار احساس سوزش به هنگام دفع ادرار می شود.  هم چنین  نیاز فرد بیمار دفع ادرار نیز افزایش می یابد و ممکن است دچار ادرار خونی نیز شود. اما علائم عفونت کلیه علاوه بر این موارد می تواند در برگیرنده احساس درد در کمر، تب و لرز نیز شود.  چنان چه عفونت کلیه مورد درمان قرار نگیرد خطر مرگ نیز بیمار را تهدید خواهد کرد.

درمان عفونت کلیه

مهم ترین علامت و عاملی که بایستی در درمان عفونت کلیه مورد توجه باشد، جدی گرفتن علائم عفونت های مثانه ای است.  در صورت مشاهده علائم عفونت کلیه نیز سریع تر به پزشک متخصص مراجعه کرده و بیماری تان را مورد درمان قرار دهید.  آنتی بیوتیک بر اساس شدت بیماری تجویز خواهد شد. اما در راستای پیش گیری از چنین بیماری هایی می توانید آب زغال اخته مصرف کنید.امیدواریم با شناخت علائم عفونت کلیه بتوانید از ابتلا به این بیماری جلوگیری کنید و در صورت مشاهده این نشانه ها در خود یا فرد دیگری هر چه زود تر اقدام به درمان کنید. از اصلی ترین مسائل در پروسه درمان چنین بیماری هایی این است که  از خود درمانی عفونت دستگاه ادراری پرهیز کنید. چرا که این کار احتمال وخیم شدن بیماری را فراهم می کند و ممکن است شما در معرض بالایی در ابتلا به عفونت کلیه قرار گیرید.

  • ۹۸/۰۴/۱۱
  • احسان کاظمی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی