مراقبت و درمان بیماری های کبد،کلیه و معده

آشنایی و مراقبت از همه بیماری های کبد،کلیه و معده در این وبلاگ خواهد بود.

مراقبت و درمان بیماری های کبد،کلیه و معده

آشنایی و مراقبت از همه بیماری های کبد،کلیه و معده در این وبلاگ خواهد بود.

  • ۰
  • ۰

کبد یکی از مهم ترین قسمت های بدن می باشد که تمام سموم موجود در خون را از بین میبرد و خون را به صورت تصفیه شده وارد بدن می کنند. اما اگر کبد بیمار شود باید چه کنید؟ برای درمان کبد چرب گرید 2 روش های بسیاری وجود دارد از جمله روش درمان دارویی و درمان قطعی، که برای درمان قطعی این بیماری روش آسان تری وجود دارد.

راه های درمان کبد چرب گرید 2 و علائم آن
وقتی صحبت از کبد چرب گرید 2 می شود اولین سوالی که به ذهن شما خطور میکند چیست؟ این که آیا کبد چرب گرید 2 قابل درمان است؟ در پاسخ می توانیم بگوییم بله، راه هایی برای درمان کبد چرب گرید 2 وجود دارد که در این مطلب به آنها اشاره خواهیم نمود.

حال باید بدانیم اصلا کبد چرب گرید 2 چیست، چگونه علایمی دارد و درمان کبد چرب گرید 2 به چه صورت است. کبد را می توانیم یکی از مهمترین اعضای بدن انسان به شمار آوریم که بیماری های آن در چهار گرید دسته بندی میشود و لازم است بدانید درمان کبد چرب برای هرکدام از این دسته ها روش خاص خود را دارد. وظیفه ی کبد معمولا سم زدایی از خون می باشد. اولین محلی که خون پس از عبور از مسیر گوارش وارد آن می شود کبد است. کبد نیز همچون دیگر اعضای بدن دچار بیماری و مشکل می شود. آن هم به دلیل نداشتن رژیم غذایی مناسب و همچنین برنامه ی غذایی نامناسب است. یکی از شایع ترین بیماری هایی که کبد بدان مبتلا می شود، بیماری کبد چرب گرید 2 است.

حال به برخی از علائم این بیماری خواهیم پرداخت. ما دو نوع بیماری کبد چرب داریم:

 کبد چرب الکلی و کبد چرب غیر الکلی. همانطور که از اسم این بیماری مشخص است، کبد چرب الکلی به استفاده ی زیاد از الکل باز می گردد و این مشکل را به وجود می آورد. تنها روش درمان کبد چرب گرید 2 الکلی، قطع الکل است.

اما کبد چرب غیر الکلی علت های دیگری دارد. در این نوع بیماری میزان چربی موجود در کبد با وضعیت چربی موجود در خون ارتباط مستقیم دارد. معمولا از هر پنج نفر یک مورد به این بیماری مبتلا می شوند. ما در کشور عزیزمان متاسفانه بیش از چهل درصد مبتلا به بیماری کبد چرب غیر الکلی داریم. درمان کبد چرب گرید 2 در این مورد تغییر رژیم غذایی است.

علائم و روش درمان کبد چرب گرید دو
از جمله علائم بیماری کبد چرب گروید 2 خستگی و بی حالی است. در برخی موارد علاوه براین دو مورد با کاهش وزن و بی اشتهایی، حالت تهوع، رد شدن چشمها و پوست، درد در مرکز شکم یا در سمت راست بالای شکم، خارش، سردرگمی ذهنی، و ورم پاها و شکم نیز مواجه می شویم. زمانی که چربی بیش از حد در کبد جمع شود باعث ایجاد التهاب در کبد شده و این التهاب منجر به بروز هپاتیت در بدن می شود.

در کبد چرب گرید 2 چربی ها معمولا به صورت تری گلیسیرید در بدن ذخیره می شوند. این چربی ها منجر به جابه جایی محتویات سلولی در بدن شده و آنها را از کار می اندازند. علائمی که کبد چرب گرید دو دارد نسبت به کبد چرب گرید 1 بیشتر و با سرعت بالاتری ظاهر می شوند. به همین دلیل نیز این بیماری از خطرات جدی تری برخوردار بوده و لازم است برای درمان چربی کبد گرید 2 حتما به پزشک مراجعه کنید.

کبد چرب می تواند به علت های مختلفی در بدن ایجاد شود. از جمله این علت ها می توانیم به استفاده از مشروبات الکلی، دیابت، چاقی، سندرم متابولیک، برخی داروهای خاص که باعث کبد چرب می شوند، و اختلالات ژنتیکی به دلیل داشتن چربی خون بالا.

رادیکال های آزاد موجود در بدن می توانند به میزان بسیار بالایی به کبد آسیب برسانند. البته استثنایی نیز وجود دارد. آن هم در افرادی است که مبتلا به بیماری کبد چرب گرید 2 هستند. در این افراد رادیکال های آزاد کاهش می یابند، اما در دیگر افراد مبتلا به بیماری کبد چرب این آسیب ها ادامه خواهد داشت. یکی از دلایلی که این رادیکال های آزاد به بدن اضافه می شوند، مصرف الکل است. حتی برخی از غذاهایی که دارای چربی اشباع شده نیز هستند این رادیکال های آزاد را به وجود می آورند.

اگر شما هم کسی هستید که به این بیماری کبد چرب گرید دو مبتلا شده اید باید تلاش کنید تا هرچه سریع تر عادات روزانه ی خود را تغییر دهید. باید پیش از این که این بیماری در شما پیشرفت کند به فکر درمان کبد چرب گرید2 باشید. اولین نکته ای که باید به آن توجه نمایید پرهیز از مصرف الکل است. زیرا الکل باعث می شود کبد چرب گرید 2 رو به افزایش بگذارد.

روش درمان کبد چرب گرید 2 و انواع آنها
شما باید برای درمان کبد چرب گرید 2 هر چه سریعتر اقدام کنید. علاوه بر پاکسازی کبد از چربی های اضافه باید تمام عادات غذایی بد خودتان را تغییر دهید. حتی از آن مهمتر باید سبک زندگی خودتان را تغییر دهید. تنها به این روش است که می توانید به درمان قطعی کبد چرب گرید 2 برسید.

درمان قطعی کبد چرب گرید 2: برای این که بتوانید کبد چرب گرید 2 را به صورت قطعی درمان کنید باید در اولین اقدام سبد غذایی خودتان را درست کنید. از مواد مفید استفاده نمایید. از انواع داروهای شیمیایی برای پاکسازی کبد استفاده کنید، تا چربی های اضافه در کبد از بین برود. همه ی این روش ها می تواند منجر به کاهش وزن شده و وزنتان را کنترل نماید.

یکی دیگر از روش های درمان کبد چرب گرید 2 قطع کامل مصرف سیگار و الکل است. اگر این موارد را به کلی قطع نمایید و از قرص ها و مخدرهای مجاز و غیر مجاز نیز دوری نمایید می توانید به صورت قطعی کبد چرب گرید 2 را درمان کنید. تلاش کنید تا فعالیت های ورزشی را وارد برنامه ی روزانه ی خود نمایید. زیرا ورزش می تواند به راحتی بیماری های مختلف را درمان کرده از جمله منجر به درمان قطعی کبد چرب گرید 2 شود.

همهی این مواردی که بیان کردیم از جمله روش درمان قطعی کبد چرب گرید 2 می باشد. اما از طرفی دیگر روش درمان دارویی کبد چرب گرید2 نیز وجود دارد که می توانید با استفاده از داروهای گیاهی به درمان کبد چرب گرید 2 بپردازید. برخی داروها هستند مثل متفورمین که برای درمان کبد چرب گرید 2 مناسب هستند. البته این داروها به صورت قطعی منجر به درمان کبد چرب گرید 2 نمی شوند.

با این حال کبد چرب گرید 2 نیازی به دارو ندارد و کافیست رژیم غذایی خود را تغییر دهید تا به راحتی این بیماری را به صورت کامل درمان کنید. برخی مکمل های ویتامینی هم وجود دارد، مخصوصا ویتامین های محلول در چربی برای از بین بردن این بیماری مناسب هستند.

در کل برای این که بتوانید به درمان کبد چرب گرید دو برسید کافیست رژیم غذایی خودتان را به بهترین نحو تغییر داده و از روش های درمان گیاهی نیز استفاده کنید.

 

  • ۹۸/۰۷/۱۰
  • احسان کاظمی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی